"Ақмола облысы білім басқармасының Целиноград ауданы бойынша білім бөлімі Арайлы ауылының жалпы орта білім беретін  мектебі" КММ
КГУ "Общеобразовательная школа села  Арайлы отдела образования  по Целиноградскому  району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Біз әлеуметтік желідеміз.

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

2 СӘУІРДЕ АУТИЗМ ТУРАЛЫ АҚПАРАТ КҮНІ

Ерте жастағы аутизм бүкіл әлемде жарты ғасырдан астам уақыт бойы зерттеліп келеді. Балалық аутизммен ауыратын нәрестелер тіпті жақын адамдармен де тіл табысқысы келмейді. Олар өздерінің ішкі әлемінде оқшау өмір сүреді. Бірақ кейде олар мектептер мен университеттерді ойдағыдай бітіреді, қоғамда өз орындарын табады. Американдық биология профессоры Т.Грандин сияқты, австралиялық жазушы Д.Уильямс немесе швед қоғам қайраткері И.Иоханссон жасады.
Байланыс жоқ. Сәби кезінде көзге көз тиіп, күлімсіреу реакциясы болмайды, олар аналарына қолдарын созбайды. Олар көбінесе немқұрайлы және сүйіспеншілік білдіруден аулақ болады. Олар ата-аналарының жоқтығынан жалықпайды, пайда болған кезде қуанбайды. Құрдастарымен  байланысқа түсуге тырыспайды.
Сөйлеу - жаңғырық сияқты. Аутист балалардағы сөйлеу мүлдем дамымайды немесе кешігу арқылы қалыптасады. Эхолалия байқалуы - есімдіктерді дұрыс қолданбай сөздерді қайталау. Аутист балалар көбінесе өздері туралы үшінші жақпен  сөйлеседі. «Сіз нешедесіз?» Деген сұрақты қайталау. - олар жауап береді: «сен 6 жаста».
Мінез-құлық. Аутист балалар көбінесе агрессияны көрсетеді (бала кенеттен басқа баланың шашынан ұстай алады) немесе авто-агрессияны (басын еденге ұрып, денесін қан кеткенше тырнауы мүмкін). Кейбір балалар қатты қарауға бейім, қорқынышты көргенде ләззат алады.
Аутист балалар өзгеруден қорқады (қоршаған әлем тұрақты және өзгеріссіз болуы керек). Біреулері таныс емес бөлмелерден, басқалары жаңа киімдерден, үшіншілері бейтаныс маршруттармен жүруден қорқады. Көбінесе мұндай балалар әдеттен тыс нәрселермен: кәстрөлдермен, таяқшалармен, газеттермен және т.с.с. ойнайды. Сонымен қатар, сол әрекеттер жиі жасалады - олар ауысады, қайта орналасады, жыртылады, ұзақ айналады. Олар құм құюды, су құюды ұнатады.
Курс және болжам. Аутизм ауруы созылмалы сипатта болады. 5-тен 7 жасқа дейінгі тілді меңгеретін жоғары интеллектке ие аутист балаларда болжам жақсы болады. Баланың күтімі мен әр түрлі қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін тиісті үй ортасы болған жағдайда болжам жақсы болады.
Емдеу. Бұл балаларды емдеудің мақсаты - мінез-құлық ауытқуларын азайту және сөйлеу мен өзін-өзі күту дағдыларының кешігуін жеңуге көмектесу.

 

Ата-аналарға арналған кеңестер:

Сөйлеуді дамыту жұмысы:

• айналада не болып жатқанын түсіндіре отырып, баламен көп сөйлесіңіз, тез арада қайталануын қажет етпей жаңа сөздер айтыңыз;

• баланы келесі күнгі жоспарларды талқылауға үнемі қатыстыру, оларды орындау барысында талқылау, содан кейін өткен күнді бағалау;

• біртіндеп ұзақ мерзімге жоспар құруға көшу;

• Балаларға сөйлеуді жоспарлау арқылы өз әрекеттерін реттеуге мүмкіндік беріңіз.

Агрессиямен күресу:
 агрессия жағдайында баланы ұрыспау керек, оны алып тастап, басқа нәрсемен айналысу керек. Егер агрессивті әрекеттерді тоқтату мүмкін болмаса, ересек адам сырқаттанушылықты сезінбеуі керек, өйткені оның эмоционалды реакциясы балаға рахат сыйлап, мінез-құлықтың бұл қолайсыз түрін күшейте алады.
ойындар, баламен өткізілетін іс-шаралар өзгермелі табиғи жағдайларды көрсетуі керек. Құстардың, өсімдіктердің тіршілігін бақылап, оларға қамқорлық жасай отырып, бала тіршілікке  деген жауапкершілікке жаны ашып, «тірі» нәрсені түсінуге келеді.
 аутист баланы басқа балалардың өмірімен таныстыру қажет.
Оны балалар мерекелерімен, хайуанаттар бағына, циркке саяхаттармен, мультфильм көрумен таныстырған жөн.
Бұл іс-әрекеттердің барлығы аутист баланың қоршаған әлемде жақсы шарлауына, оқшаулануын жеңуге көмектеседі.
Жаңартылған күні: 01.04.2021 14:08
Құрылған күні: 01.04.2021 14:08

Текст